دستگاه های ردیاب خودرو چه تفاوتی با هم دارند ؟

تفاوت ردیاب در نصب

دستگاه های ردیاب خودرو چه تفاوتی با هم دارند ؟

وقتی نوبت به تجهیز وسایل نقلیه خود با دستگاه ردیابی ناوگان GPS می رسد، گزینه های مختلفی وجود دارد. از دستگاه های حرفه ای نصب شده و ضد ضربه گرفته تا گزینه های خودنصب .

در این مقاله به این موضوع که دستگاه های ردیاب خودرو چه تفاوتی با هم دارند پرداخته شده است.

سه نوع اصلی دستگاه ردیابی خودرو وجود دارد:

    نصب حرفه ای (سیم سخت)

    خود نصب (plug-and-play)

    اپلیکیشن موبایل

هر یک از این دستگاه های ردیاب خودرو مزایا و معایب خاص خود را دارند. اینکه کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله هزینه، داده هایی که می خواهید جمع آوری کنید، و اینکه آیا می خواهید چیزهای بیشتری از وسایل نقلیه را ردیابی کنید یا خیر.

نصب حرفه ای دستگاه های ردیابی خودرو

دستگاه های ردیاب خودرو که به صورت حرفه ای نصب شده اند به کابین خودرو متصل می شوند و معمولاً امکان دستکاری آنها وجود ندارد. دستگاه های با سیم سخت، یک لایه اضافی از امنیت و قابلیت اطمینان داده را اضافه می کنند که دستگاه های دیگر ارائه نمی کنند.

مزایا :

 به مدیران ناوگان اجازه می‌دهند تا نظارت بیشتری داشته باشند و تصویر کاملی از عملکرد ناوگان و رفتار راننده دریافت کنند.

معایب :

هزینه: نصب های حرفه ای به دلایل مختلفی گران تر هستند. نصب دستگاه های حرفه ای به زمان بیشتری نیاز دارد و  نیاز به برنامه ریزی برای محدود کردن زمان توقف خودرو دارد.

جابجایی سخت: اگر وسیله نقلیه ای را بفروشید یا از رده خارج کنید، تعویض دستگاه ردیاب خودرو به وسیله نقلیه دیگری نیاز به برنامه ریزی دارد و می تواند زمان بیشتری را ببرد.

دستگاه های ردیاب خودرو با نصب آسان

 دستگاه‌هایی که می‌توانند به سادگی و به راحتی بدون مهندس نصب حرفه‌ای نصب شوند. اینها به دلایلی محبوب هستند، از جمله زمان نصب سریعتر و جابجایی آسانتر بین وسایل نقلیه.

مزایای دستگاه های ردیاب خودروی با نصب آسان

سهولت استفاده: این دستگاه ها نیازی به اتصال سیم سخت ندارند، آنها به سادگی می توانند به OBD-II، JBUS یا درگاه عیب یابی دیگر وسیله نقلیه شما متصل شوند و ردیابی خودرو را آغاز کنند.

قابلیت حمل: جابجایی فیزیکی این دستگاه های ردیاب خودرو از یک وسیله نقلیه به وسیله دیگر آسان تر است که برای ناوگان هایی که حجم بالایی گردش خودرو دارند  مفید است. 

هزینه : دستگاه‌های Plug-and-Play نیازی به نصب حرفه‌ای ندارند و هزینه اجرای فناوری و خرابی خودرو را کاهش می‌دهد.

معایب دستگاه های با نصب آسان

داده‌های محدود: دستگاه‌های Plug-and-Play معمولاً فقط داده‌های موتور خودرو، مانند میزان کیلومتر و وضعیت احتراق را ضبط می‌کنند.

کسب‌وکارهایی که گردش مالی بالایی در ناوگان خود دارند، یا آنهایی که از وسایل نقلیه اجاره‌ای استفاده می‌کنند، معمولاً از این نوع دستگاه ها استفاده می کنند.

برنامه های موبایل

مزایای ومعایب ردیابی با گوشی تلفن همراه

برنامه های کاربردی تلفن همراه در حال تبدیل شدن به یک روند بزرگ در مدیریت ناوگان هستند و انعطاف پذیری و طیف گسترده ای از ویژگی ها را ارائه می دهند که در سایر دستگاه های ردیابی خودرو یافت نمی شوند. 

مزایای برنامه های موبایل

هزینه: با توانایی استفاده از دستگاه های خود، مشاغل می توانند در هزینه سخت افزار و نصب صرفه جویی کنند.

ردیابی دور از وسیله نقلیه: هنگامی که سیستم شما مستقیماً به وسیله نقلیه شما متصل نیست، می تواند به عنوان راهی برای ردیابی موقعیت مکانی کارکنان باشد، که به ویژه برای کارگران تنها که در مکان های دور کار می کنند بسیار مهم است.

معایب برنامه های موبایل

 اگر راننده یا کارمندی تصمیم بگیرد که نمی‌خواهد ردیابی شوند، می‌توانند خاموش شوند.

برای هدفی طراحی نشده است: از آنجایی که دستگاه های تلفن همراه به طور خاص برای ردیابی وسیله نقلیه طراحی نشده اند، ممکن است با مشکلاتی در مورد عمر باتری مواجه شوند.

مطابق با افزایش تنوعی که در زمینه برند، قیمت و کیفیت های مختلف ردیاب در بازار بوجود آمده . اگر تصمیم به خرید بهترین ردیاب با کامل ترین ویژگی و نرم افزار با کاربری آسان که قابل نصب روی انواع گوشی موبایل با هر نوع سیستم عاملی باشد شرکت مهان اسمارت شما را در این زمینه کامل راهنمایی می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر کافیست به قسمت محصولات ما در سایت مهان اسمارت مراجعه نموده و یا جهت مشاوره با کارشناسان ما با شماره 9-88920038-021 و یا شماره واتساپ 8580038-0933 با ما در ارتباط باشید

برای استفاده از همه امکانات سایت به کوکی ها مجوز دهید.