تفاوت بین ردیاب بلوتوث و ردیاب GPS

ردیاب بلوتوثی

تفاوت بین ردیاب بلوتوث و ردیاب GPS

ردیاب‌های هوشمند در اشکال و اندازه‌های مختلفی در بازار وجود دارند و ویژگی‌های فراوانی را ارائه می‌دهند. اما چگونه تصمیم می گیرید که کدام یک برای شما مناسب است؟

شما پس از مطالعه این مطلب به راحتی می توانید نسبت به انتخاب دیوایس مورد نظر اقدام کنید.

ردیاب هوشمند چیست؟

ردیاب دستگاه کوچکی است که می توانید آن را به وسایل شخصی خود متصل کرده یا بچسبانید و سپس به یک برنامه در دستگاه تلفن همراه خود متصل شوید. هنگامی که فعال می شود، در فواصل زمانی منظم با دستگاه تلفن همراهی که به آن متصل است تبادل اطلاعات می کند. این را می توان مستقیماً بین ابزار و دستگاه یا از راه دور از طریق شخص ثالث خارجی انجام داد.

به طور کلی، بیشتر تگ های ردیابی را می توان به دو گروه تقسیم کرد. ردیاب های بلوتوث و ردیاب های GPS.

ردیاب بلوتوث و ردیاب GPS چیست؟

فناوری ردیابی GPS چند دهه است که وجود داشته است، اما در اواسط دهه ۹۰ زمانی که شبکه ای از ماهواره های نظامی ایالات متحده برای استفاده عمومی باز شد، به طور گسترده در دسترس قرار گرفت.

فناوری ردیابی بلوتوث در حدود سال ۲۰۱۲ با صعود فناوری بلوتوث کم انرژی (BLE) آغاز شد. پیشرفت در فناوری بلوتوث اتصال پایدارتر و مصرف انرژی کمتری را برای بلوتوث یاب فراهم کرد. 

مقایسه مفصلی از هر دو فناوری ردیابی جود دارد تا به شما کمک کند در ویژگی های اصلی آنها پیمایش کنید و به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام یک را می توانید در زندگی روزمره خود استفاده کنید:

قیمت

ردیابهای بلوتوث نسبتاً ارزان هستند و اکثر آنها هیچ هزینه ماهانه اضافی ضمیمه ندارند.

محدوده اتصال ردیاب

ردیاب‌های بلوتوث حداکثر برد ۲۰۰ تا ۳۰۰ فوت دارند زیرا به قدرت سیگنال بلوتوث بین یاب و دستگاه تلفن همراه شما بستگی دارند.

مصرف باتری

اکثر ردیاب های بلوتوث به انرژی بسیار کمی نیاز دارند و از باتری های سکه ای قابل تعویض به عنوان منبع تغذیه خود استفاده می کنند. باتری سکه ای یاب را بین ۱٫۵ تا ۲ سال فعال نگه می دارد و پس از اتمام آن، می توانید خودتان در چند مرحله ساده آن را تعویض کنید.

همه ردیاب‌های بلوتوث می‌توانند وقتی با استفاده از تلفن خود آنها را جستجو می‌کنید زنگ بزنند. همچنین می توانید از آنها برای زنگ زدن تلفن گمشده خود استفاده کنید، در صورتی که فراموش کنید آن را کجا گذاشته اید. این به شما امکان می دهد هنگام جستجو در نزدیکی مکان دستگاه را دقیقاً مشخص کنید.

ردیاب‌های بلوتوث محدود به ردیابی زمانی هستند که شما در محدوده سیگنال بلوتوث هستید. آنها می توانند زمانی که شما در محدوده اتصال بلوتوث هستید یا خارج از آن هستید اعلان ارسال کنند، اما به دلیل متناوب بودن سیگنال که گاهی اوقات ممکن است حتی اگر ردیاب و دستگاه شما در کنار یکدیگر باشند، اتفاق بیفتد.

به کدام ردیاب نیاز دارم؟

بستگی به این دارد که می خواهید از آن برای چه استفاده کنید. ردیاب بلوتوث در زندگی روزمره بهترین عملکرد را دارد. فرض کنید نمی توانید کلید یا کیف پول یا تلفن خود را پیدا کنید و مطمئن نیستید که آنها را در خانه، دفتر یا شاید در ماشین خود جا گذاشته اید. اینها همه مکان‌هایی هستند که حداقل یک بار در روز از آن بازدید می‌کنید، بنابراین ردیاب شما می‌تواند به تلفن شما متصل شود و وقتی از کنار آن رد می‌شوید، مکان آن را به‌روزرسانی کند.

اگر کلیدهای خود را گم کردید، فقط برنامه را در تلفن خود باز کنید و آخرین مکان شناخته شده را بررسی کنید. سپس به آن مکان بروید و به سادگی مورد را زنگ بزنید تا بفهمید کجا پنهان شده‌اند.

ردیاب جی‌پی‌اس در مناطق بازتر و بزرگ‌تر که با آن‌ها آشنا نیستید بهترین کار را می‌کند. فرض کنید می خواهید کیف دوربین بسیار گران قیمت خود را که در جایی فراموش کرده اید و وقتی برگشتید، دیگر آنجا نبود، ردیابی کنید. دوباره برنامه را باز می کنید، اما نقشه آنجا مکان دقیق کیف دوربین شما را در فاصله چند ۱۰ متری نشان می دهد. اطلاعاتی که دریافت می‌کنید در زمان واقعی هستند و می‌توانید هر زمان که بخواهید برای بازیابی به مکان دقیق آن بروید. با این حال، داده‌ها از طریق ماهواره‌های موجود در فضا منتقل می‌شوند و ممکن است مکان دقیق تا ۱۰ متر در هوای بد یا در داخل ساختمان‌ها فاصله داشته باشد.

شرکت مهان اسمارت ارائه دهنده جدید ترین و به روز ترین ردیاب خودرو و موتور سیکلت با قابلیت های منحصر می باشد.  هم چنین دارای نرم افزار مخصوص که تیم نرم افزار شرکت مهان اسمارت آن را مطابق با قابلیت های دستگاه های جدید اروپایی طراحی و به اجرا در آورده اند. جهت مشاوره و اطلاع از قیمت دستگاه ردیاب خودرو به وب سایت مهان اسمارت مراجعه نموده و یا با شماره تماس ۹-۸۸۹۲۰۰۳۸-۰۲۱ و یا شماره واتساپ ۸۵۸۰۰۳۸-۰۹۳۳ با ما در ارتباط باشید

برای استفاده از همه امکانات سایت به کوکی ها مجوز دهید.