آیا در پاسپورت شما جی پی اس قرار دارد؟

ردیاب پاسپورتی

آیا در پاسپورت شما جی پی اس قرار دارد؟

در این مقاله بر این موضوع خواهیم پرداخت آیا در پاسپورت جی پی اس قرار دارد؟ آیا می دانستید که یک ریزتراشه کوچک در داخل پاسپورت شما وجود دارد؟این ریز تراشه ها ویژگی‌های زیادی دارند، از جمله اینکه در صورت دزدیده شدن گذرنامه، از شما در برابر سرقت هویت محافظت می‌کند.

چیپ های RFID چیست؟

تراشه‌های شناسایی فرکانس رادیویی هستند که برای ذخیره امن اطلاعات استفاده می‌شوند. سال‌هاست که در محصولات مختلف در سراسر جهان وجود دارند، اما در گذرنامه‌های مربوط به سال ۲۰۰۷ استفاده شده‌اند. هدف اصلی آنها ذخیره ایمن اطلاعات و کمک به محافظت از شما در برابر تهدیدهایی مانند سرقت هویت است.

چرا تراشه در پاسپورت وجود دارد؟

در واقع چندین ویژگی امنیتی با تکنولوژی بالا در گذرنامه شما وجود دارد، از جمله یک ریزتراشه RFID.

 از سال ۲۰۰۷ به بعد ریزتراشه‌های RFID در تمام پاسپورت ها صادر شده‌اند و اطلاعات تماس شخصی را به‌طور امن ذخیره می‌کنند. این تراشه ها در صورت گم شدن یا دزدیده شدن داخل پاسپورت شما هستند. در این احتمال که پاسپورت شما مفقود شود و کسی سعی کند تصویر یا نام گذرنامه شما را تغییر دهد، یک کارگزار گمرک همچنان می‌تواند گذرنامه را اسکن کند و می‌تواند ببیند که اطلاعات مطابقت ندارند.

ریزتراشه دقیقاً برای چه چیزی استفاده می شود؟

ریزتراشه موجود در پاسپورت شما اطلاعات تماس شخصی موجود در صفحه عکس پاسپورت شما را ذخیره می کند. این برای جلوگیری از قربانی شدن شما در سرقت هویت وجود دارد. اگر شخصی پاسپورت شما را بدزدد و سعی کند تصویر یا نام روی آن را تغییر دهد، یک کارگزار گمرک می‌تواند پاسپورت شما را اسکن کند و ببیند که اطلاعات مطابقت ندارند.

آیا ریزتراشه موجود در پاسپورت من ایمن است؟

ریزتراشه موجود در پاسپورت شما بسیار امن است. برای اینکه کسی اطلاعات شما را بدزدد و پاسپورت شما را اسکن کند، گذرنامه شما باید کاملا باز باشد. 

اگر شخصی به پاسپورت شما دسترسی پیدا کند و ریزتراشه شما را اسکن کند، نمی تواند به سایر اطلاعات حساس درباره شما مانند پرونده FBI یا اظهارنامه مالیاتی شما دسترسی داشته باشد. این نوع اطلاعات در میکروچیپ پاسپورت شما ذخیره نمی شود.

تراشه ها و ریزتراشه های RFID در چه جاهای دیگری استفاده می شوند؟

تراشه های RFID معمولا در سراسر جهان استفاده می شوند. برخی از مواردی که غالباً تراشه‌های RFID را در آن مشاهده خواهید کرد، کلید هتل، کارت شناسایی دانشجویی، کارت شناسایی شرکت و پاسپورت در بیش از ۸۰ کشور در سراسر جهان است. همچنین ریزتراشه های مشابهی وجود دارند که در کارت های اعتباری یافت می شوند. این ریزتراشه‌ها معمولاً حاوی اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به اطلاعات موجود در تراشه RFID پاسپورت ایالات متحده هستند.

چگونه می توانم بررسی کنم که آیا تراشه پاسپورت من آسیب دیده است؟

تنها راه تشخیص خرابی گذرنامه زمانی است که برای سفر به فرودگاه می روید و آن را توسط مامور گمرک اسکن می کنید. اگرچه این ممکن است راحت ترین گزینه برای شما نباشد، با توجه به اینکه اگر تراشه شما آسیب ببیند، نمی توانید به سفر خود بروید.

جهت خرید ردیاب مناسب با نوع مدل خودرو و موتور سیکلت خود و هم چنین میزان بودجه، کافیست با کارشناسان ما در بخش فروش شرکت مهان اسمارت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

برای استفاده از همه امکانات سایت به کوکی ها مجوز دهید.