کاربرد جی پی اس در نقشه برداری

جی پی اس نقشه برداری

کاربرد جی پی اس در نقشه برداری

امروزه GPS بخش مهمی از فعالیت های نقشه برداری در سراسر جهان است. کاربرد جی پی اس در نقشه برداری بهره وری را به طور چشمگیری افزایش داده و منجر به داده های دقیق و قابل اعتمادتری می شود .

فناوری GPS در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 به سرعت برای نقشه برداری مورد استفاده قرار گرفت، زیرا می تواند موقعیت دقیق از جمله طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع را بدون نیاز به تعیین زوایا و فاصله بین نقاط مختلف را به راحتی ارائه دهد.

استفاده از ردیاب در این بخش نه تنها شامل خیابان‌ها و ساختمان‌ها، بلکه شامل کوه‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها نیز می‌شود. امروزه بخشی جدایی ناپذیر از تکنیک های نقشه برداری مورد استفاده در سراسر جهان است .

 جمع‌آوری داده‌های مبتنی بر GPS بسیار سریع‌تر از روش‌های مرسوم نقشه‌برداری است و میزان تجهیزات و نیروی کار مورد نیاز را کاهش می‌دهد.

حال با کمک جی پی اس یک نقشه بردار می تواند کاری را که زمانی کل تیم هفته ها طول می کشید تا انجام دهند را تنها را در یک روز انجام دهد.

دولت ها، سازمان های علمی و عملیات تجاری در سرتاسر جهان از فناوری GPS و GIS برای تسهیل تصمیم گیری های به موقع و استفاده عاقلانه از منابع استفاده می کنند. 

کشتی‌های نقشه‌برداری موقعیت‌های GPS را با صداهای عمق سونار ترکیب می‌کنند تا نمودارهای دریایی را ایجاد کنند که به دریانوردان در مورد تغییر عمق آب و خطرات زیر آب هشدار می‌دهد. 

برای اینکه اکثر برنامه های نقشه برداری همانطور که انتظار می رود کار کنند، کاربر یک گوشی هوشمند با تراشه GPS مستقل دارد. مشخصات دستگاه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا دستگاه شما از تراشه مستقل استفاده می کند یا فقط دستگاه A-GPS است.

برنامه های نقشه برداری زیادی (رایگان یا پولی) برای اکثر گوشی های هوشمند موجود در بازار وجود دارد. هر اپلیکیشنی مزایا و معایب خاص خود را دارد.

فرآیند بسیار دقیق و سریع

– فناوری GPS با ارائه داده ها با بالاترین دقت به دلیل طراحی چند کاناله از فرآیند نقشه برداری پشتیبانی می کند. این تجهیزات همچنین در مقایسه با تجهیزات نقشه برداری معمولی سریعتر هستند.

علیرغم تمام کارهای سنتی پرزحمت، تنها یک اشتباه برای تأثیرگذاری بر کل پروژه بدون اینکه هرگز کشف شود کافی است. با استفاده از GPS در نقشه برداری زمین، دیگر چنین نیست و در نتیجه کیفیت کار را بهبود می بخشد. جای تعجب نیست که جامعه نقشه برداری با اتخاذ روش های نقشه برداری GPS، افزایش فوری بهره وری را ثبت کرده است.

تکنیک صرفه جویی در زمان، هزینه و نیروی کار

ردیاب در نقشه برداری

– نقشه برداری سنتی و مرسوم می تواند یک فرآیند بسیار پرهزینه و زمان بر باشد، حداقل می توان گفت در گذشته نقشه‌برداران مجبور بودند چندین بازدید از یک سایت داشته باشند تا از تک تک تجهیزات استفاده کنند و گام به گام برای جمع‌آوری داده‌های دقیق پیش می‌رفتند.

تحت تأثیر شرایط آب و هوایی

– یکی دیگر از مزایای این ردیاب ها این است که تحت تأثیر شرایط آب و هوایی قرار نمی گیرد. بر خلاف روش های سنتی نقشه برداری، نقشه برداری GPS تحت تأثیر محدودیت هایی مانند خط دید سایت بین مکان های بررسی قرار نمی گیرد.

جهت خرید ردیاب مناسب با نوع مدل خودرو و موتور سیکلت خود و هم چنین میزان بودجه، کافیست با کارشناسان ما در بخش فروش شرکت مهان اسمارت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

برای استفاده از همه امکانات سایت به کوکی ها مجوز دهید.