جمرهای جی پی اس یا مختل کننده سیگنال ردیاب چیست؟

جمرهای جی پی اس

جمرهای جی پی اس که به آنها هشدار جمینگ هم گفته میشود چیست؟

جمرهای جی پی اس؛ یک دستگاه فرستنده کوچک و بدون نویز است. که بسیار نا محسوس عمل می کند. که سیگنالهای رادیویی  با فرکانس مشابه ارسال می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، دستگاه جی پی اس به دلیل تداخل قادر به تعیین موقعیت خود نیست. قدرت نسبتا کم و زمان راه اندازی سریع، اجازه میدهد. تا جمرها در هر جایی که نیاز باشد مورد استفاده قرار گیرد.

اگر چه غیر قانونی می باشد اما انواع مختلفی از جمرهای ارزان برای خرید در دسترس هستند. مانند سپر فیزیکی، جمرهای بلوتوث، جمرهای کنترل از راه دور، جمرهای دوربین های جاسوسی و …

چگونه جمر جی پی اس کار می کند؟؟

  • کاربر جمر را به خروجی برق کمکی خودرو وصل می کند.
  • واحد نزدیک به ردیاب GPS نصب شده قرار داده شده است.
  • جمر جی پی اس؛ سیگنال تداخل بیش از شعاع ۵ تا ۱۰ متری تولید میکند، تا پذیرش سیگنال ماهواره ای را مختل کند.

چه کسی از جمر جی پی اس استفاده می کند؟؟

جمرهای GPS برای استفاده نظامی طراحی شده بودند. در میان غیرنظامیان، برخی از رانندگان ممکن است از دستگاه های جمینگ برای جلوگیری از تشخیص توسط پلیس و جلوگیری از جریمه استفاده کنند.

مجرمان از جمرهای جی پی اس به عنوان پوششی برای سرقت خودرو یا جلوگیری از ارسال اطلاعات خودرو مانند مسافت طی شده استفاده می کنند.

در مدیریت ناوگان، جمینگ جی پی اس میتواند توسط یک راننده مورد استفاده قرار گیرد تا مانع از آن شود که کارفرما بداند با خودروی شرکت به کجا می رود.

در حقیقت دستگاه ضد GPS یا جمر، گاهی در امواج رادیویی و الکترونیکی مثل موبایل هم اختلال ایجاد میکند. کار اصلی دستگاه ضد جی پی اس یا جمر ارسال مداوم پارازیت بر روی ردیاب خودروست.

با ارسال پارازیت عملا ارتباط جی پی اس با ماهواره دچار اختلال می شود. مختل کننده یا جمینگ جی پی اس ماشین، وسیله ای کوچک است که بر روی فندکی ماشین نصب می شود. این دستگاه بدون باتری کار می کند.

آیا استفاده از جمرهای دستگاه جی پی اس قانونی هستند؟؟

جمینگ جی پی اس در بسیاری از کشورها مانند آمریکا، کانادا و همچنین در بریتانیا غیرقانونی است. در ایالات متحده، قانون ارتباطات فدرال در سال ۱۹۳۴ بازاریابی، فروش یا استفاده از جمرهای جی پی اس را غیرقانونی اعلام کرد.

در کانادا قانون ارتباط رادیویی همچنین واردات، ساخت، توزیع، فروش، در اختیار داشتن و استفاده از دستگاه های جمینگ جی پی اس را ممنوع کرده است.

مجازات های متعددی برای استفاده از جمرها وجود دارد؛

 به عنوان مثال:

  • جریمه تا 100،000 دلار یا بیشتر در ایالات متحده است.
  • حبس
  • توقیف تجهیزات

مختل کننده های GPS یا جمرها چگونه بر صنعت حمل و نقل تاثیر می گذارند؟

جمینگ با ماهیت عملکرد ردیاب خودرو GPS مشکل دارد. ردیابی ناوگان یا تله ماتیک منبع حیاتی اطلاعات کسب و کار برای بسیاری از شرکت ها است.

ناوگان ها از تله ماتیک، برای ردیابی و مدیریت استفاده از سوخت، غیرفعال کردن، رفتار رانندگی، سلامت موتور و دیگر فعالیت ها استفاده میکنند.

راه حل

شرکت مهان اسمارت ردیاب هایی با قابلیت مقاومت در مقابل جمرها را به مشتریان ارائه می کند. همچنین در برخی از محصولات به محض استفاده از جمر سخت افزار مالک خودرو یا مدیر ناوگان را با هشدار مطلع می سازد.

جهت خرید ردیاب مناسب با نوع مدل خودرو و موتور سیکلت خود و هم چنین میزان بودجه، کافیست با کارشناسان ما در بخش فروش شرکت مهان اسمارت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند و یا ار فروشگاه ما دیدن فرمایید.

برای استفاده از همه امکانات سایت به کوکی ها مجوز دهید.