تفاوت بین GPS Tracking و GPS Navigator چیست؟

GPS Tracking و GPS Navigator

تفاوت بین GPS Tracking و GPS Navigator چیست؟

GPS اکنون نیازی به معرفی ندارد. همانطور که می دانید دستگاه های ردیاب GPS به طور گسترده در کامیون های تجاری، اتوبوس های مدارس، اتومبیل ها و غیره برای ردیابی دقیق مکان و حرکت آنها استفاده می شود. علیرغم استفاده رو به رشد آن، بین GPS Navigator و GSP Tracker، تفاوت بسیاری از نظر عملکرد و کارایی وجود دارد .

 در این مقاله کامل بررسی می کنیم که تفاوت بین GPS Tracking و GPS Navigator چیست؟

جی پی اس

GPS یا سیستم موقعیت یاب جهانی یک فناوری باورنکردنی است که امروزه توسط افراد عادی قابل استفاده است. فناوری GPS می تواند موقعیت شما را در کره زمین با دقت مشخص کند.

GPS چگونه کار می کند؟

GPS به روشی بسیار ساده کار می کند. ماهواره ها می توانند بوسیله گیرنده GPS دستگاهی که ما برای ردیابی از آن استفاده می کنیم را ردیابی کنند. سپس اطلاعات موقعیتی را ارسال می کند. سپس ماشین ما می تواند از اطلاعات استفاده کند و مکان را روی نقشه قرار دهد.

تفاوت بین ناوبری GPS و ردیابی

هر دو کاربرد و اهداف متفاوتی دارند، اما هر دوی آنها از سیستم GPS استفاده می کنند.

ناوبری: ناوبری در حمل و نقل استفاده می شود، می تواند یک ماشین، کشتی یا حتی یک هواپیما باشد. ناوبری برای مکان یابی یک مقصد و رسیدن به آن نقطه استفاده می شود.

ردیابی: ردیابی را می توان بر روی هر چیزی که برای ردیابی نیاز است، از جمله حمل و نقل، انسان، حیوانات، محصولات یا دستگاه و غیره استفاده کرد.

در سیستم ناوبری، GPS موقعیت حمل و نقل را تعیین می کند و با رمزگشایی آن در نقشه، اطلاعات را برای راننده ارسال می کند. همچنین نقطه مقصدی را که حمل‌ ونقل مایل به رفتن است را مشخص می‌کند.

در سیستم ردیابی، درست مانند سیستم ناوبری،GPS موقعیت حمل و نقل یا هر چیز دیگری را با گیرنده GPS تعیین می کند. اما برخلاف سیستم ناوبری، اطلاعات مکان به شخصی می رسد که می خواهد موجودیت را با گیرنده GPS نظارت کند.

هدف از استفاده از ناوبری GPS رسیدن به نقطه مقصد یا شناسایی موقعیت خود در نقشه است.

هدف از ردیابی شناسایی موقعیت چیزی یا شخص دیگری بر روی نقشه است.

ناوبری GPS شما را به نقطه مورد نظر هدایت می کند. اگر می‌خواهید به مقصدی برسید اما نمی‌دانید چگونه به آنجا برسید، ناوبری GPS می‌تواند شما را به مقصد برساند.

ردیاب GPS به سادگی موقعیت یا حرکات فعلی شما را ردیابی می کند. اگر صاحب کسب و کاری هستید و می‌خواهید به عنوان مثال بر تحویل کالا نظارت کنید، می‌توانید موقعیت و سرعت حرکت آنها را با استفاده از ردیاب GPS پیگیری کنید. هم چنین در سرتاسر جهان، توسعه دهندگان در تلاش هستند. تا لایه های جدیدی از قابلیت های پیشرفته را روی همان داده های GPS اضافه کنند.

جهت خرید ردیاب مناسب با نوع مدل خودرو و موتور سیکلت خود و هم چنین میزان بودجه، کافیست با کارشناسان ما در بخش فروش شرکت مهان اسمارت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

برای استفاده از همه امکانات سایت به کوکی ها مجوز دهید.