آیا قطع اینترنت ردیاب، باعث از کار افتادن ردیاب می‌شود؟

قطع اینترنت ردیاب

در این مقاله سعی داریم بررسی کنیم چه مواردی باعث قطع اینترنت ردیاب و از کار افتادن آن میشود :

قبل از توضیح در این باره نخست باید مفهوم آن را درک کنیم. این بدان معناست که نمیتوان دیتاهای موقعیت یابی خودرو را به طور به سرور نظارت GPS منتقل کرد. و اطلاعات موقعیت فعلی خودرو را مشاهده نمود.

در این شرایط، بیشتر افراد بسیار مضطرب می شوند که چگونه از موقعیت مکانی خودروی خود مطلع شوند. نکته ­ی جالب اینجاست که ردیاب های خودرو  مهان اسمارت در زمان قطع اینترنت ، داده­ ها را در حافظه خود ذخیره کرده و به محض اتصال مجدد به اینترنت ، اطلاعات ذخیره شده را برای کاربر ارسال میکند .

برخی از روش های عیب یابی رایج در هنگام آفلاین بودن مکان یاب GPS خودرو به شرح ذیل است :

  • حتما اطمینان حاصل کنید که سیم کارت موجود در واحد ردیابی GPS معوق (فعال یا غیرفعال بودن آن) است. یا به اینترنت دسترسی دارد . راه حل آن برای سیم کارتهای معوقه این است که ، باید به طور عادی شارژ کنید تا از موجودی کافی اطمینان حاصل کنید . میتوانید شماره سیم کارت موجود در  ردیاب GPS را شماره گیری کنید .
    یک پیام متنی بدون دریافت پاسخ به دستگاه ارسال شود ، در این صورت میتوان قضاوت کرد که دستگاه خاموش است یا ولتاژ منبع تغذیه ناپایدار است .
  • از سیم کارت با شبکه­ های قوی که اختلال آنتن دهی کمتری دارند برای دستگاه ردیاب استفاده کنید .
  • شارژ باتری و سلامت باتری ردیاب را هر چند وقت یکبار چک کنید .
  • ماشین خود را در نقاط کور که امکان اختلال در ردیابی آن بالاست پارک نکنید .
  • در هنگام خرید ردیاب از بهره مندی از تکنولوژی LBS آن اطلاع لازم کسب کنید .

تکنولوژی LBS

تکنولوژی LBS (سیستم موقعیت یابی نقاط کور) حتی در نقاط فاقد اینترنت و پوشش دهی مناسب میتواند فرایند مکان یابی را انجام دهند.
زمانی که ردیاب از قابلیت LBS برخوردار باشد. علاوه بر بالا بردن دقت و امنیت موجب افزایش کیفیت عملکردمی شو
د.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است. که نمیتوان از LBS به عنوان یک مکان یاب دقیق یاد کرد. چرا که دقت این تکنولوژی به اندازه جی پی اس بالا نیست و ممکن است از ۵۰ تا ۳۰۰ متر خطا داشته باشد.

بنابراین بهترین روش به استفاده همزمان از LBS با سیستم موقعیت یابی GPS است.

جهت خرید ردیاب مناسب با نوع مدل خودرو و موتور سیکلت خود و هم چنین میزان بودجه، کافیست با کارشناسان ما در بخش فروش شرکت مهان اسمارت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند و یا ار فروشگاه ما دیدن فرمایید.

برای استفاده از همه امکانات سایت به کوکی ها مجوز دهید.