آیا سیستم ایمنی خودرو بر باتری آن تأثیر می گذارد؟

ردیاب و باطری خودرو

آیا سیستم ایمنی خودرو بر باتری آن تأثیر می گذارد؟

متأسفانه تعداد زیادی از سارقان، به دنبال خودروی سواری و یا کامیونی هستند که به راحتی دزدیده شود. از طرف دیگر شما همواره می خواهید مطمئن شوید. که یک سیستم ایمنی خودرو با کیفیت دارید یا خیر؟ سیستمی که بتواند به ایمن نگه داشتن وسیله نقلیه شما کمک کند.

انواع مختلفی از سیستم های امنیت خودرو وجود دارد. که می تواند برای بهبود ایمنی و رفاه وسیله نقلیه امروزی شما مورد استفاده قرار گیرد. یکی از رایج ترین سوالاتی که در مورد این سیستم ها پرسیده می شود این است که آیا آنها باتری ماشین شما را خالی می کنند یا خیر.

در این مقاله به توضیح این موضوع مهم که آیا سیستم ایمنی خودرو بر باتری آن تأثیر می گذارد؟ پرداخته ایم.

انواع سیستم های ایمنی خودرو

امروزه انواع مختلفی از سیستم های امنیتی برای وسایل نقلیه موجود است.

دزدگیرهای سنتی:

دزدگیرهای سنتی اتومبیل احتمالاً اولین چیزی است که در مورد سیستم های امنیتی اتومبیل به آن فکر می کنید. این‌ها سال‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرند، و زمانی که شخصی بخواهد به وسیله نقلیه شما نفوذ کند، زنگ هشدار بلندی را به صدا در می‌آورند. با این حال، اینها به اندازه گذشته موثر نیستند.

علاوه بر این، دستگاه‌های بی‌حرکتی وجود دارند که می‌توانند فیوز یا موتور خودرو را در صورت سرقت خاموش کنند. اگرچه اینها می توانند مفید باشند، اما همیشه بهترین راه حل برای همه نیستند. به عنوان مثال، نصب آنها ممکن است گرانتر باشد.

قفل فرمان:

البته سیستم های امنیتی قدیمی تر و ساده خودرو مانند قفل فرمان نیز وجود دارد. اینها هرگز نباید به تنهایی مورد استفاده قرار گیرند، و به احتمال زیاد نمی توانند جلوی یک دزد مصمم را بگیرند، بلکه فقط کمی سرعت آنها را کاهش می دهند.

همچنین دستگاه های ردیابی مانند ردیاب های OBD از CarLock وجود دارد. این سیستم‌ها می‌توانند گزینه خوبی برای کسانی باشند که می‌خواهند هر زمان که اتفاقی با وسیله نقلیه‌شان می‌افتد، یک راه ساده و مؤثر برای اطلاع‌رسانی داشته باشند. آنها از GPS به عنوان وسیله ای برای ردیابی وسیله نقلیه استفاده می کنند، اما برخی از سیستم ها همچنین می توانند به شما اطلاع دهند که وسیله نقلیه شما در حال جابجایی است یا هنگامی که لرزش شناسایی می شود.

برخی از سیستم‌های امنیتی خودروها باتری را خالی می‌کنند

در حالی که اکثر سیستم‌های هشدار خودرو که از سازنده خودرو می‌آیند باعث تخلیه زودهنگام باتری نمی‌شوند، این همیشه در مورد آلارم‌های پس از فروش صدق نمی‌کند. این امر به ویژه در مورد آلارم هایی صادق است که در زمانی که وسیله نقلیه ساکن و خاموش است، حالت «روشن» دارند. سیم کشی دزدگیر در این سیستم ها مستقیماً به باتری می رود و به آرامی انرژی را از باتری می گیرند. در نهایت، این می تواند منجر به خرابی باتری شود.

معمولاً در اواخر عمر باتری اتفاق می افتد. هرچه باتری قدیمی‌تر شود، کارایی آن در نگهداری شارژ کمتر می‌شود. وصل کردن یکی از این نوع سیستم ها به خودرویی با باتری قدیمی، تقریباً مطمئناً منجر به از بین رفتن باتری می شود.

در برخی موارد، سیستم هشدار ممکن است به اشتباه متصل شده باشد. این همچنین می تواند منجر به تخلیه باتری شود. انتخاب سیستم های بی کیفیت یا انتخاب افراد حرفه ای اشتباه برای نصب سیستم ایمنی خودرو می تواند مشکل بزرگی باشد. در انتخاب سیستمی که بیشتر از اینکه به ضرر خودرو شما باشد، اشتباه نکنید.

خطرات تخلیه باتری خودرو

اگر سیستم ایمنی خودرو دارید که مقدار قابل توجهی از انرژی باتری خودرو را مصرف می کند، ممکن است متوجه شوید که خودرو روشن نمی شود. سیستمی که فشار زیادی به باتری وارد می کند حتی به این معنی است که در بسیاری از موارد باید باتری را بیشتر تعویض کنید.

آخرین چیزی که نیاز دارید این است که نتوانید وسیله نقلیه خود را روشن کنید. به جای ریسک استفاده از سیستم امنیتی خودرو که باتری خودرو را خالی می کند، انتخاب گزینه ای مانند CarLock برای شما منطقی تر است. با CarLock، مزایای بسیار کمی خواهید یافت.

هنگامی که خودرو در حالت بیکار است، فقط حدود ۲ میلی آمپر مصرف می کند که مقدار کمی است. حتی اگر خودرو برای چند هفته بیکار بماند، متوجه خواهید شد که این کافی نیست تا مشکلی با باتری شما ایجاد کند.

این بدان معناست که شما می توانید بدون ترس از اینکه انرژی باتری را خارج کنید، از دستگاه استفاده کنید. این یک راه حل خوب است که ساده است و هنوز همه مزایای دیگری را که CarLock ارائه می دهد در اختیار شما قرار می دهد. شما به راحتی می توانید وسیله نقلیه خود را ردیابی کنید، هنگامی که موتور وسیله نقلیه روشن می شود یا زمانی که خودرو بدون شما در آن حرکت می کند هشدار دریافت کنید.

با تمام مزایا و ویژگی هایی که ارائه می دهد، CarLock یک گزینه ایده آل برای کسانی است که به دنبال بهترین ها در سیستم امنیتی خودرو هستند. استفاده از آن بسیار ساده است، بازخورد و اطلاعات فوری در مورد وسیله نقلیه شما در اختیار شما قرار می دهد و مشکلی با باتری خودرو شما ایجاد نمی کند.

تماس با واحد پشتیبانی و فروش ….

برای استفاده از همه امکانات سایت به کوکی ها مجوز دهید.