کارایی GPSهای دستی گارمین

کارایی GPSهای دستی گارمین:

اگر به تاریخچه GPS های دستی گارمین نگاهی بیندازید، متوجه می ­شوید که نخستین بار سیستم ­های موقعیت­ یاب با اهداف نظامی تولید شده اند.

در سال 1980میلادی بود که وزارت دفاع آمریکا برای موقعیت ­یابی دقیق سربازان سیستم ردیاب را عرضه کرد. گارمین نیز یکی از انواع برند تولید شده برای این دستگاه ­ها است.

GPS های دستی گارمین با توجه به نیازمندی­ های بشر پیشرفت ­های بسیاری کرد تا به امروز که به عنوان یک وسیله کاربردی، نیازهای بسیاری از افراد را روزانه برطرف می کند.

دقت بالای این GPSها در تعیین موقعیت جغرافیایی باعث شده است. که امروزه از GPS های دستی در موارد متعددی استفاده شود. مانند : گشت و گذار در طبیعت، گردشگری در شهرها، کوه نوردی و حتی نقطه گذاری های شهری و نقشه برداری استفاده شود.

ردیاب کودکان
GARMIN

گارمین چیست؟

گارمین (Garmin) یا GPS دستی مخفف Global Positioning System یک دستگاه یا ردیاب کوچک است که موقعیت کاربر را با دقت 3 متر تعیین می­ کند.

این دستگاه در سال 1989 توسط گری بورل و مین کارو به عنوان یک برند معتبر خارجی به بازار عرضه شد.

به طور کلی شناخته شده ­ترین و بهترین نوع GPS به خصوص از نوع دستی، برای افرادی که کاوشگر دشت و طبیعت هستند، جی پی اس دستی گارمین است.

این نوع سیستم مسیریاب دستی ( GPSهای دستی گارمین ) که در مدل­ های متنوعی تولید شده است. امکان نمایش نقشه­ های شهری و تایپوگرافی را دارا است.

به عبارتی این دستگاه، با ارسال سیگنال‌های پیوسته رادیویی با فرکانس بالا. زمان و مکان ماهواره را نسبت به زمین مشخص می‌‌کنند.

یک گیرنده جی ‌پی ‌اس روی زمین، اطلاعات را از سه ماهواره یا بیشتر، دریافت و آن را پردازش می ‌‌کند.

موقعیت کاربر را در هر نقطه از زمین، در هر ساعتی از شبانه روز و در هر وضعیت آب و هوایی را به او نشان می دهد.

بنابراین با چند اندازه گیری متعدد، دستگاه به محاسبه:

  • سرعت
  • مدت سفر
  • فاصله تا مقصد
  • مختصات جغرافیایی (طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع از سطح دریا)
  • زمان طلوع و غروب خورشید و ماه (در تقویم نجومی)
  • تعداد ماهواره ها
  • زمان محلی و …

می‌‌ پردازد و مجموع آنها را در اختیار کاربر قرار می ‌‌دهد.

مهم ­ترین نکته ­ای که استفاده از این وسیله را ضروری می ­کند، تأمین امنیت است. ساعت ­های ردیاب، مسیریاب دستی،ردیاب خودرو و … از جمله محصولات Garmin  هستند .

مقایسه GPS های دستی با GPS موبایل

اگر شما برای مدت طولانی نیاز به استفاده از GPS داشته باشید. باطری موبایل شما خیلی زود تمام خواهد، در حالیکه GPS های دستی حداقل 15 ساعت کار میکنند. تفاوت مهم دیگر GPS های دستی  با GPS های موبایلی ضد آب بودن آنهاست درحالیکه اکثر تلفن های همراه ضد آب نیستند  و اینکه تلفن های همراه،  امکانات یک جی پی اس دستی، مثل محاسبه مساحت، تبادل اطلاعات، امکان نمایش نقشه های تایپوگرافی، تقویم شکار و ماهیگیری، جدول جذر و مد،  جدول طلوع و غروب ماه و خورشید و …. را ندارد.

یکی از ویژگی های دستگاه های جی پی اس Garmin داشتن حافظه جانبی برای نگهداری اطلاعات از جمله نقشه های مختلف است تا عملیات ردیابی و مسیریابی را بصورت کاملا آفلاین و بدون نیاز به اتصال اینترنت انجام دهد.

تمام این محصولات به گونه ­ای طراحی شده­ اند که تردید در طول مسیر را از شما دور می­ کنند. و به کمک آنها می ­توانید یک ماجراجویی موفق را پشت سر بگذارید.

گارمین را از مهان اسمارت بخواهید!

مهان اسمارت یک شرکت خصوصی دانش محور است. که با بهره گیری بیش از 15 سال سابقه کاری تیم R&D و بارگانی در کشور است. این شرکت اقدام به تامین تجهیزات و خدمات مورد نیاز برای فعالان این حوزه کرده است.

بخشی از این تجهیزات، GPSهای دستی گارمین است. مدل های مختلفی از GPS دستی در بازار دنیا وجود دارند که شرکت Garmin آمریکا بزرگترین آنها با در اختیار داشتن بیش از ۷۰% از بازار دنیا است.

جهت خرید ردیاب مناسب با نوع مدل خودرو و موتور سیکلت خود و هم چنین میزان بودجه، کافیست با کارشناسان ما در بخش فروش شرکت مهان اسمارت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند و یا ار فروشگاه ما دیدن فرمایید.

برای استفاده از همه امکانات سایت به کوکی ها مجوز دهید.