نقش سیم کارت در ردیاب خودرو

سیم کارت در ردیاب خودرو

نقش سیم کارت در ردیاب خودرو

در این مقاله پاسخ تمام سوالات خود را در مورد نقش سیم کارت در ردیاب خودرو و ردیاب های GPS با سیم کارت و بدون سیم کارت دریافت خواهید کرد. به علاوه، دریابید که چرا برای ارائه بهترین تجربه ردیابی، اغلب به سیم کارت، اشتراک و سرویس تلفن همراه نیاز است.

آیا همه ردیاب های GPS به سیم کارت نیاز دارند؟

از نظر فنی خیر برخی از انواع ردیاب جی‌پی‌اس دارای سیم‌کارت و همچنین ردیاب‌های GPS بدون سیم هستند. به عنوان مثال، سیستم ناوبری در ماشین شما یکی از انواع ردیاب GPS است که نیازی به سیم کارت ندارد.

دستگاه های ردیاب GPS وجود دارند که حتی بدون سیم کارت نیز به اهداف خود عمل می کنند:

 سیستم های ناوبری GPS: همانطور که ما آنها را از اتومبیل ها می شناسیم، منحصراً برای ناوبری استفاده می شوند.

 ثبت‌کننده‌های GPS: این دستگاه‌ها مسیرها را برای مثال هنگام پیاده‌روی ضبط می‌کنند. سپس می توانید آنها را در رایانه تجزیه و تحلیل کنید. در طول پیاده روی نمی توانید مکان فعلی خود را بازیابی کنید.

به طور خلاصه، هر دستگاه ردیاب GPS به سیم کارت نیاز ندارد، اما هر ردیاب GPS که داده ها را از طریق شبکه تلفن همراه به تلفن هوشمند ارسال می کند، نیاز به سیم کارت دارد.

چرا ردیاب های GPS به سیم کارت نیاز دارند؟

اگر می‌خواهید موقعیت مکانی GPS را از یک دستگاه به دستگاه دیگر ارسال کنید (مثلاً از ردیاب GPS به تلفنتان)، به یک سیم کارت نیاز دارید تا این دو بتوانند «ارتباط» داشته باشند. داده ها از طریق پیامک از ردیاب به تلفن شما ارسال می شود و همه اینها به لطف سیم کارت آن است.

مزایای داشتن ردیاب GPS با سیم کارت چیست؟

ارتباط بی سیم بین دستگاه ها: مزیت سیم کارت داخلی در ردیاب شما این است که به شبکه تلفن همراه متصل است. یعنی می تواند با دستگاه های دیگر ارتباط برقرار کند. سیم کارت ردیاب این امکان را می دهد اطلاعات مکان را به تلفن شما ارسال کند. بدون سیم کارت در ردیاب جی‌پی‌اس، این معمولاً امکان‌پذیر نیست.

ردیاب GPS چگونه با سیم کارت کار می کند؟

یک ردیاب GPS با سیم کارت معمولاً شامل یک تراشه GPS، یک تراشه GSM، یک سیم کارت و یک CPU1 کوچک است. تراشه های GPS سیگنال هایی را از حداقل چهار ماهواره GPS برای محاسبه موقعیت خود دریافت می کنند.

سپس به ماژول GSM ارسال می شود که به شبکه تلفن همراه و شما (معمولاً از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه) متصل می شود. پلتفرم‌های ردیابی GPS (مانند برنامه Tractive GPS) خواندن داده‌های موقعیت مکانی GPS را با تجسم آن بر روی نقشه برای کاربران نهایی آسان می‌کند.

آیا ردیاب GPS بدون سیم کارت وجود دارد؟

ردیاب‌های GPS ساده وجود دارند. با این حال، این ردیاب‌ها عمدتاً زمانی استفاده می‌شوند که ردیابی بلادرنگ بین دستگاه‌ها ضروری نباشد.

به عنوان مثال، ثبت‌کننده‌های GPS داده‌های مسیر را ضبط می‌کنند، که سپس می‌توان آن‌ها را در زمان دیگری آپلود کرد و در رایانه مشاهده کرد. همانطور که از نام آن پیداست، ثبت‌کننده‌های GPS برای ثبت اطلاعات GPS عالی هستند، اما خدمات ردیابی بلادرنگ را ارائه نمی‌دهند.

ردیاب های بلوتوث چطور؟ اکثر ردیاب های بلوتوث از فناوری GPS استفاده نمی کنند، بنابراین برد آنها بسیار محدود است. با این حال، برخی از ردیاب‌های ترکیبی GPS و بلوتوث وجود دارند.

آیا می توانیم بدون سرویس تلفن همراه از ردیاب GPS استفاده کنم؟

اکثر ردیاب‌های GPS می‌توانند داده‌های GPS را بدون سرویس تلفن همراه ضبط کنند . این عملکرد ضروری یک گیرنده GPS است. یک ثبت‌کننده GPS می‌تواند به شما کمک کند مختصات GPS (بدون سرویس تلفن همراه) را که می‌توانید بعداً در رایانه مشاهده کنید، ضبط کنید.

در نهایت نتیجه ای که از این توضیحات بدست می آید این است که ردیاب های GPS برای محافظت در برابر سرقت با سیم کارت بهترین هستند

صاحبان خودرو که به دنبال ردیاب GPS برای محافظت در برابر سرقت هستند، به یک ردیاب GPS با سیم کارت نیاز دارند. این تنها راه برای تعیین مکان خودرو خود از طریق اینترنت است و نقش سیم کارت در ردیاب خودرو در این بخش کاملا قابل درک می باشد.

 حال شرکت مهان اسمارت تدابیری در خصوص سیم کارت های ردیاب ها اندیشیده و اینکه ردیاب ها را با سیم کارت و شارژ یکساله در اختیار مصرف کننده قرار داده و دغدغه مشتریان خود را در خصوص سیم کارت مرتفع نموده .

برای استفاده از همه امکانات سایت به کوکی ها مجوز دهید.