مقایسه ردیاب خودرو با دزدگیر

ردیاب خودرو-مهان اسمارت

مقایسه ردیاب خودرو  مهان اسمارت با دزدگیر خودرو:

با توجه به اینکه دو دستگاه از لحاظ کاربری تفاوت‌های بسیار زیادی دارند اما اغلب کاربران این دو را جایگزین یکدیگر می‌دانند که در واقعیت این طور نیست.

 دزدگیر خودرو دستگاه مناسبی جهت اطلاع رسانی از امنیت خودرو در فاصله‌های نزدیک و همچنن دور کردن سارق از خودرو با استفاده از هشدار یا صدا (آژیر) است. و ردیاب خودرو سخت افزاری است که علاوه بر اطلاع رسانی موارد امنیتی خودرو، به شما در مدیریت استفاده از خودرو نیز کمک می‌کند.

مهم ترین تفاوت‌های ردیاب خودرو با دزدگیر خودرو از نگاه مهان اسمارت

از لحاظ وزن و ابعاد:

دزدگیر خودرو معمولا از لحاظ وزن سنگین تر و از لحاظ ابعاد نیز بزرگتر از ردیاب خودرو است. و به همین دلیل قرار گرفتن آن در قسمتی مخفی در خودرو کمی سخت تر است. در حالی که ردیاب‌های خودرو بطور معمول کوچک و سبک هستند و می‌توانید آنها را در قسمت‌های مناسب خودرو مخفی کنید.

نحوه اطلاع رسانی

یکی از عمده ترین تفاوت‌های ردیاب خودرو با دزدگیر خودرو این است. که در دزدگیر ماشین معمولا زمانی که سارق به خودرو ضربه‌ای وارد کند. درب خودرو را باز کند یا حمل با جرثقیل صورت بگیرد تمامی این موارد با استفاده از یک سیستم هشدار بهمراه صدای آژیر شما را از این قضیه مطلع می‌سازد. که امروزه در دزدگیر‌های تصویری قسمتی از خودرو که دچار آسیب یا تعرض قرار گرفته است را به شما نشان می‌دهد.

در حالی که در ردیاب خودرو شما می‌تواند هشدارهایی مانند:

  • حمل با جرثقیل
  • قطع برق باطری خودرو
  • سرقت ردیاب خودرو
  • باز شدن درب خودرو
  • سرعت بالای خودرو
  • روشن و خاموش شدن خودرو و …

را هر کدام مخصوص همان هشدار دریافت کنید.

بطور مثال اگر خودرو شما روشن شود ردیاب خودرو می‌تواند بصورت اعلان با استفاده از اپلیکیشن ردیاب خودرو و همچنین پیامک شما را از روشن شدن خودرو مطلع کند.

از دیگر تفاوت‌های ردیاب خودرو با دزدگیر خودرو شکل اطلاع رسانی آنها می‌باشد، بطور مثال دزدگیر در زمان در معرض خطر قرار گرفتن شروع به آژیر زدن می‌کند و در برخی اوقات دزد را فراری می‌دهد گرچه شاید به دلیل فاصله زیادتان با خودرو شما متوجه این موضوع نشوید، اما ردیاب خودرو سریعا یک اعلان و پیامک برای شما ارسال می‌کند و شمارا از وضعیت فعلی خودروتان آگاه می‌سازد.

مقایسه دزدگیر خودرو با ردیاب خودرو در نحوه برقراری ارتباط

در مقایسه و بررسی ردیاب خودرو با دزدگیر معمولا شما با استفاده از ریموت با دزدگیر ارتباط برقرار می‌کنید، و معمولا نهایت برد پاسخ دهی آن بین یک تا دو کیلومتر در شرایط ایده آل است اما در ردیاب خودرو شما محدودیت جغرافیایی از لحاظ برقراری ارتباط ندارید و در هرجای دنیا می‌توانید با استفاده از پیامک و یا شبکه اینترنتی ردیاب خود را کنترل کنید.

استفاده از سنسور در دزدگیر و ردیاب خودرو مهان اسمارت

در هردو این دستگاه‌ها از سنسور‌هایی جهت اطلاع رسانی به صاحبین خودرو استفاده می‌شود، در دزدگیر خودرو اغلب از سنسورهای شوک یا تکان دهنده خودرو استفاده می‌کنند تا دستگاه شما را از وضعیت امنیت خودرو آگاه کند اما در ردیاب علاوه بر استفاده از سنسورهای امنیتی همچون شاسی لادری که شما را از باز شدن در خودرو آگاه می‌سازد، از سنسورهای مدیریتی همچون سنسور میزان دما خودرو، سنسور سوخت و … نیز استفاده می‌شود.

مقایسه ردیاب خودرو با دزدگیر در اطلاع رسانی قطع برق خارجی توسط سارقین

در ردیاب‌های خودرو با توجه به باطری داخلی که دارد و ارتباطات شبکه‌ای که با شما برقرار می‌کند در زمان قطع برق بلافاصله شما را با استفاده از پیامک و یا ارسال پکت بر روی سیستم نرم افزاری آگاه می‌کند و شما متوجه می‌شوید که برق خارجی ردیاب قطع شده است اما در دزگیر خودرو با قطع برق خارجی و از کار انداختن باطری خودرو دزدگیر نیز ازکار می‌افتد و شما نمی‌توانید از وضعیت خودرو خود مطلع شوید.

تفاوت دزدگیر ماشین با ردیاب ماشین در نصب

نصب ردیاب خودرو نسبت به دزدگیر خودرو به مراتب ساده‌تر است و همچنین چون ردیاب سخت افزار کوچک تری نسبت به دزدگیر است پیدا کردن آن توسط سارق و از کار انداختنش سخت تر است.

همچنین توجه داشته باشد که قبل از رسیدن سارق به ردیاب، شما از وضعیت خودرو با استفاده از هشدار آگاه شده‌اید و همچنین در هنگام جدا سازی ردیاب از برق باطری بلافاصله هشدار جدید دریافت کرده‌اید و می‌توانید خودتان را به خودرو خود برسانید.

پوشش فاصله‌ای

در مقایسه و بررسی دزدگیر خودرو با ردیاب خودرو در زمینه پوشش فاصله، در بهترین مدل‌های دزدگیر خودرو تصویری شما می‌توانید از فاصله ۱ تا ۲ کیلومتری از وضعیت خودرو آگاه شوید، این در حالی است که در ردیاب خودرو شما محدودیت مکانی ندارید و می‌توانید در هر جای جهان که قرار دارید از وضعیت خودرو خود آگاه شوید.

و این مورد به دلیل قرارگیری سیم کارت در ردیاب خودرو می‌باشد، که با استفاده از بستر مخابراتی برای شما هشدارهای متنوع را بر روی اپلیکیشن یا نرم افزار مدیریت ناوگان شما ارسال می‌کند و اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشد برای شما پیامک ارسال میکند.

توجه داشته باشید اگر شارژ سیم کارت ردیاب شما تمام شود، معمولا ردیاب‌ها دارای حافظه جانبی هستند و اطلاعات را در خود ذخیره می‌کنند. زمانی که شما مجدد سیم کارت را شارژ کنید شما را از وضعیت‌های پیش آمده مطلع می‌کند.

استفاده از ماژول GPS و GSM  در ردیاب خودرو

یکی از تفاوت‌های عمده ردیاب ماشین نسبت به دزدگیر استفاده از ماژول جی پی اس (آنتن GPS) که با استفاده از آن موقعیت مکانی را بررسی می‌کند و ماژول جی اس ام (آنتن GSM) که با استفاده از آن از طریق شبکه‌های مخابراتی با شما ارتباط میگیرد است.

کاربردهای عمده و تفاوت‌های اصلی ردیاب خودرو با دزدگیر خودرو

ردیاب‌های خودرو کاربردهای زیادی در زمینه امنیتی و مدیریت ناوگان دارند که در زیر مهمترین آنها را نام می‌بریم:

  • اطلاع رسانی از باز شدن درب خودرو
  • اطلاع رسانی از مسیرهای پیموده شده در طول روز توسط خودرو با ذکر جزئیاتی همچون سرعت، میزان توقف، میزان مسافت طی شده و …
  • اعلام ضعیف شدن باطری داخلی ردیاب خودرو
  • هشدار قطع برق خارجی ردیاب خودرو
  • اخطار ضربه
  • هشدار روشن شدن وسیله بصورت غیر مجاز در ردیاب خودرو
  • عملیات قطع و وصل کردن برق خودرو
  • عملیات کلیک SOS جهت اطلاع رسانی به افراد دیگر در مواقع اضطراری
  • بررسی وضعیت خودرو در هر نقطه از جهان با دسترسی به اینترنت
  • امکان اتصال به ماژول کنترل کننده قفل مرکزی خودرو
  • تنظیم سرعت مطمئن برای خودرو تا در زمانی که فردی با خودرو شما سرعتی بیش از حد مجاز رفت شما را آگاه سازد
  • امکان تعریف حصار جغرافیایی در ردیاب خودرو
  • پیدا کردن خودرو در زمان پارک در مکانی فراموش شده و … را نام برد.

جهت خرید ردیاب مناسب با نوع مدل خودرو و موتور سیکلت خود و هم چنین میزان بودجه، کافیست با کارشناسان ما در بخش فروش شرکت مهان اسمارت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند و یا ار فروشگاه ما دیدن فرمایید.

برای استفاده از همه امکانات سایت به کوکی ها مجوز دهید.