ساعت های هوشمند چه کاربردهایی دارند؟

کاربرد ساعت هوشمند

 ساعت های هوشمند مهان اسمارت چه کاربردهایی دارند؟

1- کاربردهای مرتبط با زمان

شما می توانید با استفاده از یک ساعت هوشمند، زمان را در شهرهای مختلف نیز بدانید. همچنین ویژگی کرنومتر که می توان در ورزش از آن به خوبی استفاده کرد.

2- کاربردهای هوشمند

اغلب ساعت های هوشمند با اتصال به موبایل قابلیت نمایش تماس های دریافتی را دارند که این کاربرد خصوصا می تواند هنگام رانندگی یا دوچرخه سواری و یا هنگامی که کار با گوشی امکان پذیر نیست مفید واقع شود و فرد بتواند از تماس هایی که دریافت کرده مطلع شود.

با اتصال آن به گوشی همراه، می توانید نوتیفیکیشن همه ی برنامه هایی که مد نظر دارید و انتخاب می کنید را مشاهده کنید.

برای مسیریابی نیز می توانید از ساعت هوشمند استفاده کنید. این کاربرد، ساعت هوشمند را تبدیل به یک همیار خوب در سفر می کند. و دیگر شما نیازی ندارید که از روی نقشه  مسیر حرکت خود را تعیین کنید. بلکه به راحتی توسط هشدار ها و تعیین مسیری که ساعت های هوشمند ارائه می دهند به مقصد خود می رسید.

ساعتهای هوشمند در پیدا کردن گوشی مفقود شده نیز کاربرد دارد. تنها با فشردن دکمه یا لمس قسمت مختص به این کاربرد آلارم گوشی همراه روشن می شود. و به این شکل از موقعیت آن مطلع می شوید.

3-کاربردهای مرتبط با ورزش و سلامتی

از رایج ترین کاربرد این ساعت ها در ورزش شمردن تعداد گام ها می باشد. با استفاده از این قابلیت می توانید تعداد گام های خود را در هر بازه ی زمانی که در نظر دارید  بدانید.

ساعت های هوشمند ورزشی صفحه نمایش مناسبی دارند و می توانید اطلاعاتی را که به شما می دهد به یک برنامه تجزیه و تحلیل اطلاعات منتقل کنید. همچنین می توانید برنامه تمرینی که روی گوشی هوشمندتان دارید را به آن انتقال دهید تا هنگام ورزش دسترسی آسان تری به آن داشته باشید.

با بستن آن روی مچ خود، می توانید ضربان قلب خود را در شرایط مختلف اندازه گیری کنید. همچنین بعضی از آنها توانایی شناسایی ریتم غیرطبیعی قلب را نیز دارند.

مدیریت ساعت و کیفیت خواب یکی از کاربردهای آن  است. که با استفاده از شتاب سنج،ژیروسکوب و نمایشگر ضربان قلب خواب شما را مدیریت می کند. و اطلاعات بسیار مفیدی درباره خوابتان به شما میدهد.

بعضی از ساعت های هوشمند قابلیت میزان اندازه گیری کالری سوزانده شده روزانه بدن را دارند که برای  کسانی که از یک رژیم غذایی یا لاغری استفاده می کنند بسیار مفید است. همچنین به تازگی یک ویژگی قابل توجه ای به ساعت های هوشمند اضافه شده است، که به واسطه آن می توان فشار خون را نیز اندازه گیری کرد.

ساعت هوشمند-مهان اسمارت
ساعت های هوشمند ورزشی

4- کاربردهای مرتبط با تماس

این نوع کاربرد به دو دسته تقسیم می شود:
– دسته ی اول مختص به ساعت های هوشمندی است که با اتصال به گوشی همراه هوشمند توسط بلوتوث می توان به تماس ها پاسخ داد یا از طریق پیام صوتی که به آن می دهید  و شماره ای را اعلام می کنید تماسی را برقرار کنید.

– دسته ی دوم مختص به ساعت های هوشمندی است که قابلیت نصب سیم کارت را دارند و نیازی به اتصال به گوشی همراه ندارند. این  دسته، با استفاده از میکروفونی که در آنها وجود دارد می توان به تماس ها پاسخ داد و یا تماسی را برقرار کرد.

5- کارکرد مرتبط با پخش موسیقی و سرگرمی

با اتصال ساعت هوشمند به هدست بلوتوثی، می توانید به موسیقی دلخواه خود گوش دهید.

در نوع ساعت های هوشمندی که قابلیت نصب سیم کارت را دارند، می توان با اتصال به اینترنت، آنلاین به موسیقی دلخواه خود گوش بدهید و یا در شبکه های اجتماعی نظیر یوتیوب به تماشای ویدیو هر چند در صفحه نمایشی کوچک بپردازید.

با توجه به مطالبی که در این مقاله ذکر شد، علاوه بر تمامی کاربردهای اصلی که ذکر شد قطعا همانند هر نوع محصولی نقاط ضعفی نیز دارد. از جمله ماندگاری پایین شارژ باتری بعضی از انواع آن، صفحه نمایش کوچک و یا عرضه سریع نسخه های جدید اما با این دیدگاه که ساعت های هوشمند هیچگاه جای گوشی های هوشمند را نمی گیرند و صرفا یک ابزار مکملی برای آن است می توان گفت که نقاط ضعف آن اهمیت زیادی ندارد و می شود از آن به طور کامل چشم پوشی کرد.

جهت خرید ردیاب مناسب با نوع مدل خودرو و موتور سیکلت خود و هم چنین میزان بودجه، کافیست با کارشناسان ما در بخش فروش شرکت مهان اسمارت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند و یا ار فروشگاه ما دیدن فرمایید.

برای استفاده از همه امکانات سایت به کوکی ها مجوز دهید.