آشنایی با مهم ترین قطعات خودرو

مهم ترین قطعات خودرو

مهمترین قطعات خودرو که باید در مورد آنها بدانید

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ماشین شما چگونه کار می کند؟ آیا می دانید چه قسمت هایی از همه مهمتر هستند؟ داشتن دانش و درک اولیه در مورد وسیله نقلیه ای که با آن رانندگی می کنید جز ضروریات است. در این مقاله که توسط تیم تحقیقاتی شرکت مهان اسمارت تهیه شده به معرفی مهمترین قطعات خودرو پرداخته است.

باتری

بدون باتری، ماشین شما روشن نمی شود. پس باید آن را در شرایط خوبی نگه دارید.

محورها

بدون آنها، چرخ های شما نمی توانند بچرخند.

ترمز

این چیزی است که باید بسیار مراقب باشید. اگر با فشار دادن پدال، ترمزهای شما شروع به صدای نامتعارف کرد، ممکن است زمان تعویض آنها فرا رسیده باشد.

پیستون ها

در حالت ایده آل، اینها باید به آرامی و سریع پمپاژ کنند. آنها همه انفجارهای بنزین را کنترل می کنند، بنابراین آنها را کنترل کنید.

انژکتور سوخت

این همان چیزی است که گاز را از مخزن سوخت شما وارد موتور می کند. جانشین کاربراتور است.

رادیاتور

رادیاتور از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری می کند. مایع خنک ‌کننده قبل از بازگشت به موتور، گرما را به هوا می‌دهد تا گرمای بیشتری را جذب کند. اگر ماشین شما مشکل گرمای بیش از حد دارد، به احتمال زیاد رادیاتور مقصر است.

کمپرسور AC

این همان چیزی است که فریون را در سیستم تهویه مطبوع تحت فشار بالا قرار می دهد تا سپس آن را از خط عبور دهد. بدون این، روزهای تابستان شما گرم خواهد بود.

کلاچ

کلاچ از دنده ای به دنده دیگر جابجا می شود تا شما به راحتی رانندگی کنید. این امکان را به شما می دهد که دنده ها را تعویض کنید و هنگامی که روی پدال را فشار می دهید، زمانی که خودرو در حالت خنثی است به گیربکس اجازه می دهد به کار خود ادامه دهد. بدون کلاچ، ماشین متوقف می شود.

فن موتور

اینها به جریان یافتن هوا بر روی رادیاتور کمک می‌کنند و همین امر باعث می‌شود خنک‌سازی خنک‌کننده موتور آسان‌تر شود.

یک لاستیک زاپاس

این از نظر فنی یک قطعه خودرو نیست، اما باید عقل سلیم داشته باشید که همیشه یکی را در ماشین خود نگه دارید. بکسل کردن ماشین شما هرگز سرگرم کننده نیست.

کمک فنر

اینها کمک می‌کنند چرخ‌های شما روی جاده چسبیده باشند و به خوبی به جذب ضربه کمک می‌کنند تا سواری شما نرم‌تر شود.

شمع

این همان چیزی است که ماشین را با استفاده از یک جرقه الکتریکی که باعث احتراق سوخت در موتور موتور می شود، روشن می کند.

فیلتر هوا

فیلتر هوا از AC شما جلوگیری می کند که باعث عطسه یا آلرژی شما نشود. آن را تمیز نگه دارید تا خود را از گرد و غبار حفظ کنید.

صدا خفه کن

این همان چیزی است که ماشین شما را از ایجاد یک غوغای غیرقابل کنترل باز می دارد. گاز حاصل از احتراق در پیستون های موتور اگر صدا خفه کن آن را کاهش ندهد، صداهای بسیار بلندی را مستقیماً به دریچه های اگزوز تولید می کند.

مبدل کاتالیزوری

این به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از وسیله نقلیه شما کمک می کند.

جهت خرید ردیاب مناسب با نوع مدل خودرو و موتور سیکلت خود و هم چنین میزان بودجه، کافیست با کارشناسان ما در بخش فروش شرکت مهان اسمارت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند و یا ار فروشگاه ما دیدن فرمایید..

برای استفاده از همه امکانات سایت به کوکی ها مجوز دهید.